2015. december 12., szombat

#2Vélemény-Ha egy HANG szólít

Sziasztok!

Meghoztam a második kritikát a blogra. Fontos, hogy mindent építő kritikának szánok, és jó szándékkal írom az egészet! Remélem senki sem találja bántónak, mert semmi hasonló szándékom sincs! Jó olvasást!

Ha egy HANG szólít

link: katt
Író: Raposa



Na, bele is vágnék. Ezúttal úgy döntöttem, hogy nem a designnal kezdem, hanem a formával, mert az szerintem fontosabb.

Forma:

 Nagyon sok a hiba. Tényleg. Elkezdtem olvasni a 'Történet' oldalon lévő bevezető szerűséget és szó szerint hemzsegtek benne a hibák. Így nem is fogom végig venni az összes dolgot, mert az nagyon hosszú lenne. Kezdjük mindjárt az elején.

Te írtad:
"Kopogtam a terem ajtón. A bent lévő zsibongása hamar el is csendesült. 
-Gyere be.-szólt egy női hang. 
Lesimítottam a szürke blézeremen és vettem egy nagy levegőt aztán beléptem. A terem nem volt túlságosan nagy kettes padok voltak amely két oszlopban helyeztek el. Mind két oszlopban három-három pad. Mindegyik padban ketten ültek kivéve egyben leghátul ahol egy srác ült. 
-Köszöntlek...-belenézet egy lapba és bogarászni kezdte. 
-Tessa.-segítettem ki.
-Áh meg van Tessa Mary Blake. Igaz?-kérdezte. 
-Igen.-válaszoltam és a tanári asztal mellé sétáltam. közben mindenki engem nézet. A tanárnő ki javitott valamit a lapon aztán rám mosolygott.
Én Mrs. Shadow vagyok az osztályfőnök.. A helyed Angel mellett lesz.-mutatott az ablak felőli padsor első padjára ahol nem mellesleg a szobatársam ült. Mellette meg egy szőke srác aki rám se nézet míg a tanárnő nem szólt. Felemelte fejét és rám nézett. Tetőtől talpig végig mért aztán elmosolyodott."

Nem tudom, hogy ezek a hibák csak nekem feltűnőek, vagy más is látja őket. Mindenesetre, most elemezném is őket:

"Kopogtam a terem ajtón." Először is, furcsa, hogy így kezded a történetet. Mindegy. A lényeg: A teremajtó egyben írandó.

"A bent lévő zsibongása hamar el is csendesült." Ez így nem helyes.
Helyette lehetne:
A bent lévők zsibongása hamar el is csendesült.
Vagy:
A bent lévő zsibongás hamar el is csendesült.

"-Gyere be.-szólt egy női hang." Figyelj a mondatvégi írásjelekre! +Szerencsésebb, ha a második gondolatjel előtt hagysz egy kis szünetet.
Tehát:
-Gyere be! -szólt egy női hang.

"Lesimítottam a szürke blézeremen  és vettem egy nagy levegőt aztán beléptem." Itt több hiba is felmerül. Nem értelmes ez a mondat, plusz a vessző is kimaradt.
Helyes:
Lesimítottam a szürke blézerem és vettem egy nagy levegőt, aztán beléptem. 
Másik verzió:
Végigsimítottam a szürke blézeremen és vettem egy nagy levegőt, aztán beléptem.

"A terem nem volt túlságosan nagy kettes padok voltak amely két oszlopban helyeztek el. Mind két oszlopban három-három pad."
Huhh. Ez sem értelmes. Mellesleg ahogy látom, a vesszőkkel eléggé hadilábon állsz.
"A terem nem volt túlságosan nagy (vessző, vagy pont) kettes padok voltak amely (ez értelmes?) két oszlopban helyeztek el. Mind két (egyben!) oszlopban három-három pad.(alany?)"
Többféleképpen lehet javítani, itt egy lehetséges verzió:
A terem nem volt túlságosan nagy. Kettes padok voltak benne, amelyeket két oszlopban helyeztek el. Mindkét oszlopban három-három pad állt

"Mindegyik padban ketten ültek kivéve egyben leghátul ahol egy srác ült." Kérlek, legalább a vesszőkre figyelj! Végigfutottam gyorsan ezt a bevezető részt és csak két (!) helyen találtam vesszőt, az egyik egy felsorolás a másik pedig hibás. (!) ("-Látja tanárnő.-mondta a bunkó szőke srác , Daniel." /bekerült egy plusz szóköz/)
Mindegyik padban ketten ültek, kivéve egyben, leghátul, ahol egy srác ült. 
(Ja igen! Szóismétlés is van benne...)

"-Köszöntlek...-belenézet egy lapba és bogarászni kezdte." Ez a rész kicsit félreérthető, mert elsőre hihető úgy, hogy a fiú köszön a lánynak. Nem derül ki egyértelműen, hogy a tanár köszönti. De sajnos ezen kívül hiba is van benne.
Helyesen:
-Köszöntelek...-belenézett egy lapba és bogarászni kezdte.

"-Tessa.-segítettem ki.
-Áh meg van Tessa Mary Blake. Igaz?-kérdezte. 
-Igen.-válaszoltam és a tanári asztal mellé sétáltam. közben mindenki engem nézet. A tanárnő ki javitott valamit a lapon aztán rám mosolygott."
Ezeket egybevontam, mert itt nem magyarázok külön, csak javítok.
-Tessa -segítettem ki. (nem kell a pont)
-Áh, megvan. Tessa Mary Blake. Igaz?-kérdezte. 
-Igen.-válaszoltam és a tanári asztal mellé sétáltam. Közben mindenki engem nézett. A tanárnő kijavított valamit a lapon, aztán rám mosolygott. (igekötős ige + hosszú 'í')

"Én Mrs. Shadow vagyok az osztályfőnök.. A helyed Angel mellett lesz.-mutatott az ablak felőli padsor első padjára ahol nem mellesleg a szobatársam ült. Mellette meg egy szőke srác aki rám se nézet míg a tanárnő nem szólt. Felemelte fejét és rám nézett. Tetőtől talpig végig mért aztán elmosolyodott."
Ezt is egyben javítom.
Én Mrs. Shadow vagyok az osztályfőnök. (nem kell két pont) A helyed Angel mellett lesz.-mutatott az ablak felőli padsor első padjára, ahol nem mellesleg a szobatársam ült. Mellette meg egy szőke srác, aki rám se nézett (ez már egyszer előfordult) míg a tanárnő nem szólt. Felemelte a fejét és rám nézett. (Itt viszont jó a 'nézett'. Tehát ez nem a tudásod, hanem figyelmetlenség kérdése.) Tetőtől talpig végig mért, aztán elmosolyodott.

Ha továbbolvasom ugyanennyi (vagy mégtöbb) hibát találok. Folytathatnám ezek elemzését, de én ezt most nem teszem. Kérlek ezentúl jobban figyelj ezekre! Legalább a vesszőkre, az nem nehéz. Tényleg zavaró így olvasni és hidd el ezen sok olvasó múlhat.

Pontok: 3/10

Tartalom:

 Tudom, hogy itt már nem a helyesírásról és a formáról kéne beszélnem, de nem megy. Az a baj vele, hogy néhol már olvashatatlan. Nem élvezhető a szöveg, mert itt-ott kimaradnak betűk, ékezetrontások vannak..stb. A vesszők teljes hiánya miatt pedig a szöveg egy az egyben tagolatlan. Nem tudok részeket értelmezni, a szemenek és az agyamnak sem esik jól az olvasás.

Szokásomhoz híven, a címet, a fülszöveget, a bevezető részt, a szereplőket, az 1.részt és az utoljára feltett részt vettem figyelembe.

Menjünk is szépen sorban:
 A cím eddig nem árul el sokat, nem is illik a történethez és nem is a legegyedibb. Viszont mivel eddig csak három fejezet van fenn a blogon, nem is várhatjuk el, hogy rögtön a címről szóljon a sztori. Nem annyira értem hogy a 'HANG'-ot miért írod a címben naggyal, de biztos ennek is oka van. Legalább ettől különlegesebb és figyelemfelkeltőbb.
 A fülszöveg szerintem nem árul el sokat és ez a jó benne. Nem tudom, hogy mennyire szól a történet lényegéről, mert eddig nem értem a történet lényegét, de mindenesetre nekem mindenképp tetszik ez a fülszöveg. Az viszont gond vele, hogy van benne szóismétlés. Ez egy rövidke szöveg, szerintem nem olyan nehéz ezt kiküszöbölni.
 A bevezető rész egy az egyben megjelenik az első fejezet végén, ha jól látom. Szerintem a 'Történet' oldalra valami jellemzőbb dolgot kéne írnod. Mondjuk egy későbbi cselekményt, és lehetne idővisszaugrással is kezdeni. Hisz jó eséllyel a cím és a fülszöveg után, a 'Történet' oldal, amit először elolvas az olvasó. De igazából ez csak egy jó tanács, ez így rendben van.
 A szereplőknél nekem az a fura, hogy nem Tessa a legelső. De igazából ez mindegy. Nagyon tetszenek az idézetek a karaktereknél. (Van Pretty Little Liarsos és Punnany Massifos is!!! *-*) Egyébként itt derül ki számomra, hogy ez nem egy átlagos sulis sztori lesz, mert a szereplők jellemzőinél ott áll, hogy 'faj'. Innen gondolom, hogy a sztori igazából még nem kezdődött el.... (Jól gondolom?)
 Az első fejezetben nem olvasunk sok újdonságot, hisz a bevezetőben ott van több mint a fele. Az eleje igaz, hogy más, de nem érdemleges információ számomra. De amúgy rendben van. A másik fejezetben is igazából egy lányról és az életéről olvashatunk. Remélem azért nemsokára beindul a sztori. :)
 Összességében egyébként nekem tetszik a történet, csak folytasd!

Pontok: 8/10


Kinézet:

 A blog designje nem a legelőnyösebb. A legrosszabb a háttér. Ez egy alapháttér, ami mindenkinek elsőre feltűnik. Ráadásul a fejléchez, meg úgy általában semmihez sem illik. A fejléced nem egy profi munka, de egyáltalán nem csúnya. Viszont nagyon keskeny és ahoz képest pedig széles. A cím pedig szerintem szintén nem a legjobb betűtípussal lett felírva. Az eddigi történethez nem illik szerintem, de a későbbiekben lehet, hogy a történet változni fog és úgy jobban fog passzolni.
Pulsz a sablon is oldalt hosszabb mint a fejléc és ez nagyon rosszul mutat! Ezen változtathatnál.
 Jajj a betűtípusok! Körülbelül a két (számomra) legutálatosabb betűtípust választottad a modulcímekhez és a bejegyzéscímekhez, ráadásul semmi, semmivel sem passzol össze.
 Az első modult nem annyira értem. Egy kép, ami szerintem nem is nagyon illik oda sem színben, sem sehogy.
 Szerintem a blogról hiányzik egy rendszeres feliratkozós modul. Így nem tudnak követni az olvasóid. A fordító pedig szerintem felesleges. A chat sem illik az összképbe. Én a modulok elrendezésén is változtatnék, de ez részeltkérdés.
 Viszont a szereplők oldalon korrigálni kéne a dolgokat, nem egységes és ez nem jó. Plusz ez a piros szín, amit sok helyen használsz, nem mindig olvasható jól.
 Én igazából egy teljes designcserét javasolnék. Tudom, hogy nem a külsőt kell nézni és ezzel egyet is értek. Viszont az olvasó elsőre egy blogon ezt látja és ez hatással is van rá valamilyen szinten. Magamból indulok ki.
 Szóval, ha te nem tudod megcsinálni, vagy nincs időd, akkor keress egy design blogot, egy designert, biztos, hogy valaki elvállalja a blogod, és csodaszéppé varázsolja.
 Egyébként ez még mindig nem olyan nagy gond, a design szerintem nem olyan nagyon fontos. És ha számodra mondjuk kedves a saját fejléced és szívesen nézed, akkor jobb is ha így hagyod.

Pontok: 5/10


Összegzés:

 Hát ez hosszú lett. Tudom, kicsit bőbeszédű vagyok. Viszont legalább nyugodta a lelkem, mindent elmondtam. Látható, hogy a forma résszel vagyok legkevésbé elégedett a blogoddal kapcsolatban. Tényleg rá kéne gyúrni a nyelvtanra és a helyesíerásra, szerintem most ez a legfontosabb.
Összpontszám: 16/30 
 Ne keseredj el! Ez egyáltalán nem rossz! Én csak szeretném a fontos dolgokra felhívni a figyelmed és szerintem ezt így tudom a legjobban megtenni. Remélem, hogy nem bántódtál meg. Ez az őszinte véleményem és tényleg a fejlődésed érdekében írtam. Ha lenne a blogon rendszeres feliratkozókos modul akkor fel is iratkoznék!

További jó blogolást, köszönöm, hogy tőlem kértél véleményt!















4 megjegyzés:

  1. Nagyon nagyon szépen köszönöm. :) Már nagyon vártam a kritikát :)
    Igen tudom hogy meg nem a legjobb a desing meg a fejléc igazából nagyon új vagyok és ezek a legelső munkáim. ( A helyes írás nem megy jól próbálok javítani mind worddel, mind a bloggeren de nem mindig segítenek sokat.)
    Meg fogadom a tanácsaidat. Meg próbálok változtatni (de a betű típus nekem az egyik kedvencem.)
    Nagyon szépen köszönöm hogy időt fordítottál rám és a blogomra.
    (ui: A cím később válik majd fontossá. :) )
    Nagyon szépen köszönöm még egyszer.

    VálaszTörlés
  2. Ahogy vissza olvastam a legtöbb helyen elgépeltem :/

    VálaszTörlés
  3. és a rendszeres feliratkozó modult elfelejtettem kitenni :(

    VálaszTörlés
  4. Nincs mit! Örülök, hogy segíthettem. :)

    VálaszTörlés

By: Sasha D. Hailey L. Japane LS.